Bagaimana Orang-orang Baru Boleh Menggunakan Sosial Media Untuk Menjual
1. Cara
Menggunakan Media Sosial Untuk Menjual
Jualan sosial
adalah apabila penjual menggunakan media sosial untuk mencari dan melibatkan
perspektif baru.
Mereka
menggunakannya untuk memberi nilai kepada bakal pembeli dengan menjawab soalan,
menjawab komen, dan berkongsi kandungan sehingga mereka bersedia untuk membeli.
Jualan sosial
memerlukan mengembangkan hubungan yang bermakna dengan eksekutif anda kerana
mereka bergerak melalui corong penjualan dalam talian.
Platform media
sosial adalah alat yang berkesan dalam proses jualan yang meningkatkan
kesedaran produk anda dan membantu anda melengkapkan perjanjian.
Semasa proses
pembelian, media sosial boleh digunakan untuk menjawab soalan daripada bakal
pelanggan, membalas komen mereka, dan berkongsi kandungan mengenai item atau
aplikasi untuk dijual. Strategi jualan sosial baru-baru ini telah terbukti 16%
lebih tinggi untuk syarikat.
Oleh itu,
adalah penting untuk mempunyai kehadiran yang menonjol di pelbagai platform
media sosial.
Kuncinya
adalah untuk mengetahui platform media sosial mana yang paling banyak digunakan
oleh pasaran sasaran anda, bagaimana memanfaatkannya, dan membina hubungan.
Pada ketika
ini, tidak menghairankan bahawa pemasaran media sosial adalah penting untuk mana-mana
perniagaan (dan harus ditambah kepada strategi penjualan keseluruhan).
1.1. Media sosial sebagai
alat pemasaran
Media sosial
adalah alat pemasaran yang kuat yang dapat membantu anda mempromosikan produk
anda, menjangkau bakal pelanggan baru, dan mempengaruhi pelanggan sedia ada
untuk membeli lagi. Salah satu cara perniagaan anda boleh mendapat manfaat
daripada pemasaran media sosial adalah dengan menyediakan perkhidmatan
pelanggan yang terbaik.
Kongsi
campuran siaran yang mempromosikan produk anda, mempamerkan proses dan
inspirasi anda, dan tawarkan nilai tambah kepada pengikut anda. Sesuaikan
siaran anda ke setiap saluran untuk mengelakkan pengikut yang hebat dengan
kandungan yang serupa dan menyesuaikannya ke saluran.
Facebook dan
Instagram adalah tempat di mana anda hanya boleh memamerkan barang-barang anda,
tetapi anda juga boleh membuat wang sebenar daripada mereka. Promosikan kedai
anda, kongsi kemas kini penting dan kongsi foto dan video produk anda dengan
pengikut anda di Facebook, Twitter, Instagram atau Pinterest.
1.2. Matlamat untuk penukaran
Terdapat helah
yang boleh digunakan untuk menjual lebih banyak di rangkaian sosial ini dan
menganalisis produk apa yang boleh anda jual. Semasa anda berusaha untuk
memenangi pengikut anda, tidak ada cara lain di bumi untuk mengubah semua kerja
keras anda menjadi penukaran langsung.
Sekiranya anda
dapat membuat kandungan yang disukai dan ingin dikongsi oleh orang, maka anda
telah mula membina khalayak dan menggunakan media sosial untuk menjual produk
anda.
Ini mempunyai
banyak kesan sampingan, tetapi apabila menguruskan saluran media sosial jenama
anda, ingatlah untuk menjadi sahih, menyiarkan secara teratur, dan melibatkan
diri dengan khalayak anda.
Anda boleh
menjual di mana-mana rangkaian sosial dan menjual produk di Facebook, Twitter,
Instagram, Linked In, Pinterest, YouTube, dan rangkaian sosial lain.
Pinterest mula
menawarkan pin yang boleh dibeli, dan dengan pengenalan ciri "Beli
Sekarang" Instagram, Facebook Marketplace telah menjadi e-dagang dalam
talian utama. Syarikat menggunakan media sosial untuk memasarkan produk dan
perkhidmatan mereka kepada pelanggan.
1.3. Magnet trafik web
Menggunakan
media sosial untuk pemasaran boleh dilakukan untuk meningkatkan lalu lintas ke
laman web anda dan membantu perniagaan anda menjangkau lebih banyak pelanggan.
Ini adalah
peluang yang baik untuk mengetahui tentang khalayak sasaran anda, dan anda
boleh membuat komuniti untuk jenama anda untuk berkongsi cerita anda untuk
akhirnya menarik lebih banyak pelanggan.
Saya suka
pengiklanan sosial berbayar kerana ia adalah cara yang sangat intensif dan
berkesan untuk meningkatkan jangkauan anda.
Sekiranya anda
memainkan kad anda dengan betul, anda boleh mendapatkan kandungan dan tawaran
anda di hadapan khalayak yang besar dengan hanya beberapa klik dan sedikit
usaha. Sebilangan besar platform media sosial menawarkan ciri penyasaran yang
sangat terperinci yang membolehkan anda menumpukan belanjawan anda pada jenis
orang yang paling berminat dengan perniagaan anda.
Apabila
dipasangkan dengan strategi media sosial yang baik, penjualan sosial dapat
memudahkan calon pembeli untuk bergerak melalui corong penjualan dalam talian
dan membuat pembelian. Bawa kemahiran jualan dan pemasaran digital anda ke
tahap seterusnya dengan menggunakan alat dan strategi penjualan sosial yang
tepat untuk melibatkan khalayak sasaran anda.
Anda boleh
meneroka cara terbaik penjual dan pemasar digital profesional menggunakan
penjualan sosial untuk meningkatkan penjualan mereka melalui media sosial.
Mendidik
mereka tentang bagaimana perniagaan anda dapat membantu perniagaan mereka
berkembang, bagaimana perniagaan mereka menghargai media sosial, dan bagaimana
mereka adalah sebahagian daripada model perniagaan. Walaupun model jualan lama
lebih tertumpu pada mel langsung, panggilan telefon, atau e-mel, cara baru
penjualan B2B bermaksud menggunakan media sosial dan rangkaian untuk menjangkau
pelanggan baru.
Syarikat telah
lama menggunakan media sosial untuk meningkatkan kesedaran jenama, dan beberapa
kajian menunjukkan bahawa pembeli B2B telah menggunakannya lebih daripada
sebelumnya, terutamanya dalam beberapa tahun kebelakangan ini.
Kami telah
melihat jenama menggunakannya untuk mempamerkan jenama dan budaya mereka,
mempromosikan produk dan perkhidmatan mereka, dan mengarahkan orang ke laman
web mereka melalui pautan yang boleh diklik. Peningkatan penggunaan media
sosial adalah contoh yang baik mengapa penjualan sosial telah diambil alih oleh
syarikat seperti Amazon, Google, Facebook, Twitter, Pinterest, Linked In, dan
lain-lain.
Sekiranya anda berada dalam perniagaan e-dagang dan mencari cara baru untuk menjual dalam talian, petua di sini harus membantu anda memulakan dengan segera.
1.4. Contoh
gabungan
Tidak setiap
jualan adalah sama. Tetapi jika anda bergantung pada beg yang sama helah jualan
dengan setiap pelanggan, anda mungkin kehilangan beberapa kemungkinan besar.
Sebaliknya, fikirkan di luar kotak jualan biasa dengan beberapa teknik unik
untuk penjualan sosial.
Sebagai
permulaan, anda tidak boleh memperibadikan terlalu banyak, jadi semakin banyak
anda belajar tentang pelanggan anda—kepentingan, kumpulan, sebagai contoh—lebih
baik anda dapat menandingi keperluan mereka dengan produk atau perkhidmatan
anda. Dan dalam era teknologi, kita boleh bergantung terlalu banyak pada e-mel;
bersemuka boleh menjadi cara yang tidak dijangka untuk mengukuhkan kepentingan
pelanggan kepada anda. Mahu lebih banyak idea untuk meningkatkan prospek jualan
anda?
Dalam infographic di sini, anda akan melihat taktik penjualan sosial
yang boleh anda gunakan untuk menutup lebih banyak tawaran. Anda akan mendapati
bahawa taktik ini menggunakan Media Sosial seperti LinkedIn, Facebook, dan
Blog. Anda mungkin sangat biasa dengan media sosial ini dan jika anda, anda
kini boleh memperhalusi kecekapan anda untuk tugas yang lebih teruk - menutup
jualan. Anda akan melihat bagaimana untuk:
- Gunakan LinkedIn untuk mengetahui lebih lanjut tentang prospek anda
- Prospek sasaran dengan Iklan daripada LinkedIn dan Facebook
- Gunakan RSS untuk kekal dikemas kini pada blog penting.
Adalah penting bagi jurujual untuk memahami jenis media sosial, bagaimana
menggunakannya, dan bila. Konsep yang paling penting yang mereka perlu memahami
juga adalah bahawa tidak ada jaminan apa-apa bahawa menggunakan teknik ini
berakhir dalam penutupan jualan. Kami sangat ingin berpikir seperti itu tapi
itu tidak pernah benar-benar terjadi.
Setakat ini, tidak ada persamaan matematik untuk menunjukkan bahawa menggunakan penutup assumptive, sebagai contoh, membawa jurujual 60% lebih dekat untuk menutup perjanjian. Saya suka mengulangi kali dan masa ini
"Kami bebas untuk mengawal tindakan kami, tetapi kami tidak bebas untuk mengawal akibatnya. "
Ada lebih dari sekadar interaksi tatap muka yang turut menyumbang kepada
hubungan yang erat. Dan banyak faktor ini berada di luar kendali kita.
2. Cara
Menggunakan Blog Untuk Menjual
Sekiranya anda
sudah menikmati blog, anda boleh menggunakan blog anda sendiri untuk menarik
pelanggan yang bersedia membayar anda ke blog. Cuba fikirkan produk apa yang
boleh anda buat berdasarkan tema blog anda, dan menjadikannya lebih mudah untuk
menjana wang dari blog kerana blog anda tentang apa yang anda suka.
Dalam bahagian
ini, kami akan membincangkan bagaimana anda boleh menggunakan blog
anda untuk menjual produk anda, dan jika anda membangunkan produk yang mencerminkan kandungan blog,
pembaca anda akan memakannya.
Anda akan
mengetahui betapa mudahnya menggunakan blog anda sebagai hab untuk menjual
produk anda dan berhenti mengabaikan wang yang anda buat dengan menggunakannya
untuk menjual produk. Sama ada anda menjual produk sedia ada atau
menggunakannya sebagai hab untuk syarikat produk yang anda jual dengan bayaran
komisen, kami mengesyorkan bahawa setiap blogger mempunyai beberapa jenis
penawaran produk.
Sekiranya anda
telah blog selama bertahun-tahun, anda mungkin terkejut dengan berapa banyak
produk yang boleh anda jual di blog anda, walaupun anda mempunyai blog baru.
Ini
membolehkan anda untuk mendapatkan sedekat mungkin dengan pendapatan pasif
dalam jangka masa panjang dan menggunakan SEO dengan berkesan.
Jual sesuatu
yang perlu anda fikirkan untuk membeli setiap hari ke dalam langkah seterusnya
yang jelas yang harus anda ambil dengan segera. Menjual dengan blog anda
semudah menerbitkan artikel atau video yang membantu pelanggan anda mahukan
tawaran anda untuk penjanaan petunjuk.
2.1. Melangkah
organik
Sekiranya anda
pintar, anda dapat mengautomasikan proses menjalankan overhed laman web anda
dengan kos yang rendah dan menggunakan strategi petua sebelumnya untuk
menghasilkan lalu lintas organik ke laman web ini.
Katakan anda
sudah mempunyai khalayak blog, maka anda tidak hanya membuat beberapa catatan
blog dan mula mengeluarkan wang. Anda mempunyai semua yang anda perlukan untuk
mula menjual dengan segera, tetapi apa yang akan dikenakan adalah masa, jadi
mulakan pada harga itu.
2.2.
Menggunakan E-dagang
Sekiranya anda
mengikuti langkah-langkah berikut dan garis masa yang disyorkan untuk menjual
produk anda di bawah, anda boleh membantu perniagaan blog anda dengan berpegang
pada mereka.
Sebaik sahaja
anda menyediakan blog anda, anda memerlukan platform e-dagang untuk menerima
pembayaran dan membawa produk digital anda kepada pelanggan.
Kami menyukai
kesederhanaan yang ditawarkan oleh SendOwl dari segi proses menjual produk
digital dan mendapatkannya kepada pelanggan anda, dan perkhidmatannya murah
berbanding dengan platform lain. Send Owl direka khusus untuk menjual produk
digital anda dan boleh digunakan dalam pelbagai cara, seperti membeli-belah
dalam talian, runcit dalam talian, atau penjualan peribadi.
2.3. Pemasaran
gabungan
Ini adalah
rangkaian gabungan dunia sendiri dan membolehkan sesiapa sahaja yang mempunyai
laman web untuk menjual produk kami dalam talian.
Terdapat
pelbagai program afiliasi dalam setiap niche yang dapat difikirkan, tetapi
untuk mencari program afiliasi yang berfungsi untuk blog anda, anda perlu
memulakan. Beberapa blog yang paling sukses di dunia melakukan hal itu, dan itu
bekerja seperti sihir.
Bercakap
tentang mematikan orang tengah: Daripada bergantung semata-mata pada pemasaran
gabungan untuk menjual produk orang lain, anda juga boleh membuat produk
digital anda sendiri yang anda jual kepada khalayak anda. Dan walaupun ia
memerlukan beberapa kerja awal, ia sebenarnya adalah cara yang agak popular
untuk menjana wang dari blog anda.
2.4. E-mel itu
Pada akhirnya,
urutan penjagaan petunjuk e-mel anda adalah tentang membantu penonton anda
melihat produk atau perkhidmatan yang akan anda beli. Sekiranya anda ingin
belajar bagaimana menjana wang dari blog, anda perlu menolak nasihat pemotong
kuki yang anda baca.
Pemasar
kandungan yang paling berjaya hari ini menggunakan strategi yang lebih baik
apabila menggunakan blog untuk membuat jualan.
Untuk
menjadikan hidup lebih mudah - untuk memindahkan wang dari blog anda secepat
mungkin, anda perlu mula membangunkan sistem yang skala seperti permulaan,
tidak seperti hobi. Ketua Pegawai Eksekutif memikirkannya, dan anda mempunyai
peluang untuk mengewangkan blog dengan menjual produk digital.
Sekiranya anda
bekerja di sebuah syarikat kecil atau bahkan besar dengan beberapa pekerja,
anda mungkin perlu berfikir di luar kotak.
Pendek kata
Apa yang anda
mahu lakukan sekarang ialah menggariskan langkah-langkah yang boleh anda ambil
untuk memanfaatkan pasaran untuk produk dan perkhidmatan yang anda jual. Anda
perlu mempunyai idea yang jelas sama ada mereka boleh menjadi digital atau
fizikal, dan bekerja dengan usahawan baru tentang cara mendapatkan lebih ramai
orang untuk membeli produk atau perkhidmatan anda.
Meningkatkan
kelajuan di mana pembaca anda menjadi pembeli boleh menjadi sukar, jadi
pendekatan terbaik adalah untuk membentangkan produk yang anda jual. Anda juga
boleh menggunakan produk orang lain yang dijual kepada anda sebagai rakan kongsi,
tetapi anda boleh melihatnya seolah-olah mereka adalah milik anda sendiri.
3. Cara
Menggunakan Twitter Untuk Menjual
Perlu diingat
bahawa belajar menggunakan Twitter untuk
pemasaran
memerlukan masa dan tenaga, dan kejayaan permulaan tidak dijamin.
Walaupun
mempromosikan perniagaan anda di Twitter mungkin tidak sesuai untuk semua
orang, penting untuk membiasakan diri dengan kebaikan dan keburukan platform
sebelum anda memulakan. Ia dapat membantu jenama syarikat itu sendiri dan
menjual produk atau perkhidmatan anda kepada khalayak yang setia dan terlibat.
Anda boleh
menentukan sama ada sesuai untuk perniagaan anda dan membaca untuk mengetahui
bagaimana anda boleh menggunakan laman web ini untuk kelebihan anda.
Dengan tweet
dan berkongsi kandungan, anda mengambil kira khalayak sasaran anda dan sifat
perniagaan dan membantu anda memaksimumkan jangkauan anda.
3.1. Menambah
media ke Tweet
Apabila
memilih imej header yang sesuai, penting untuk memilih foto yang sesuai dengan
jenama peribadi anda dan yang terbaik mewakili perniagaan anda.
Gunakan gambar
profil profesional, mudah didekati, dan santai dan buat profil Twitter anda.
Jadilah jenama
anda: Menggunakan akaun media sosial untuk tujuan perniagaan harus menjadi
langkah yang konsisten yang anda ambil setiap hari melalui akaun media sosial
anda.
Anda biasanya
boleh menggunakan imej yang sama yang berlaku untuk laman web anda, akaun media
sosial, blog, atau kandungan lain di laman web anda. Tweet kelihatan lebih baik
dan menyampaikan kandungan yang lebih kaya dengan menambah gambar, gif, dan
video dengan setiap tweet.
Video adalah
kaedah yang terbukti untuk menyampaikan kandungan yang kaya dan menjana tahap
penglibatan yang tinggi dari pengikut anda. Banyak syarikat menggunakan Twitter
untuk mendapatkan lebih banyak pengikut dan menyebarkan berita dengan berkesan.
3.2. Masuk ke
niche yang betul
Mengenal pasti
niche anda benar-benar dapat membantu memperbaiki usaha pemasaran anda di
Twitter dan akan membantu mencapai hasil yang paling berkesan.
Twitter boleh
membantu anda mempromosikan dan menjual produk dan perkhidmatan anda dengan
berkesan kepada khalayak sasaran anda, tetapi pastikan anda tidak meniup
trompet anda sendiri. Anda juga harus meluangkan masa untuk mengenal pasti
matlamat dan niche anda dengan jelas.
3.3. Iklan
Twitter
Iklan Twitter
membolehkan anda menyasarkan khalayak anda dengan sangat selektif dan memberi
anda akses kepada khalayak yang lebih besar daripada platform pengiklanan lain
di luar sana. Tingkatkan kempen berbayar anda, tingkatkan penglibatan dengan
pengikut anda, tingkatkan trafik ke tapak web anda, lebih memahami kumpulan
sasaran anda dan meningkatkan kesedaran jenama.
Twitter Ads
adalah alat pengiklanan yang sangat mantap dan lengkap yang memastikan bahawa
anda menjangkau khalayak yang anda inginkan melalui media sosial.
Peta Twitter
membolehkan anda menambahkan foto, video, dan pengalaman media yang kaya ke
tweet yang mengarahkan lalu lintas ke laman web anda. Apabila pengguna menambah
beberapa baris kod HTML pada halaman web, peta ditambah yang boleh dilihat oleh
pengikut mereka.
Pengiklanan di
Twitter boleh membantu anda meningkatkan khalayak anda, mempromosikan produk
anda, dan meningkatkan trafik ke laman web anda. Sebaik sahaja anda mempunyai
cengkaman organik di Twitter, sudah tiba masanya untuk melancarkan kempen iklan
pertama anda.
Anda boleh
mempromosikan setiap akaun secara individu untuk mendapatkan pengikut baharu
atau mempromosikan tweet individu untuk meningkatkan penglibatan dan
keterlihatan kempen anda.
3.4. Lebih
banyak petua Tweet
3.4.1.
Pengguna Twitter mahukan interaksi yang sahih dan nyata dengan jenama mereka
dan tidak merasa seperti produk anda ditolak ke bawah setiap kali anda melihat
tweet anda. Anda ingin berkongsi maklumat mengenai produk dan syarikat anda di
Twitter, tetapi jangan membesar-besarkan.
3.4.2. Ketahui
berapa banyak kemas kini status yang harus anda siarkan setiap hari menggunakan
Twitter Analytics dan pertimbangkan untuk tweeting maklumat yang menarik dari
ruang kerja anda setiap minggu.
3.4.3. Jejaki
trend baru untuk menyesuaikan strategi pemasaran Twitter anda dengan cepat dan
bersedia untuk menguji strategi pemasaran baru, produk baru, dan apa sahaja
yang boleh anda fikirkan yang dapat meningkatkan kejayaan anda.
3.4.4. Dalam
e-dagang, anda boleh memanfaatkan Twitter dan berhubung dengan pelanggan, rakan
kongsi, pembekal, dan pihak berkepentingan utama lain dalam syarikat anda untuk
memanfaatkan sepenuhnya Twitter.
3.4.5. Adalah
penting untuk mengukur penglibatan Twitter anda untuk mempertimbangkan kesannya
terhadap objektif perniagaan anda, dari segi kesannya terhadap pendapatan,
kepuasan pelanggan, penglibatan, dan kadar pengekalan.
3.4.6. Jika
anda benar-benar terlibat dengan pasaran sasaran anda di Twitter, anda akan
dapat mengenal pasti bakal pelanggan secara berkala. Sebilangan pelanggan
beralih ke Twitter untuk meneliti produk yang mereka perlukan, dan anda boleh
berada di sana untuk membantu mereka.
Hos sembang di
mana pelanggan boleh bertanya soalan mengenai produk atau perkhidmatan anda,
membincangkan topik yang menarik minat mereka, dan berbual dengan anda.
Salah satu
aspek yang paling penting menggunakan Twitter sebagai alat carian penjualan
sebenarnya menjangkau pembeli yang berpotensi dan terlibat secara langsung
dengan mereka. Tahap penglibatan yang sahih ini adalah kunci kepada prospek
jualan yang berjaya di Twitter.
3.4.7. Anda
kemudian boleh mengumpul dan mengesan maklumat lain apabila anda memilih sistem
CRM dan berkongsi dengan pelanggan anda.
3.4.8. Jika
anda mengikuti perbualan dan membuat sumbangan tetap, cari orang yang anda
perlukan untuk menjual semula.
Orang sering
menyiarkan apa yang mereka mahu di profil media sosial mereka, dan jika anda
mengikuti perbualan itu, anda boleh mula mencari orang untuk menjual.
4. Cara
Menggunakan Facebook Untuk Menjual
Jika anda
menghantar pautan ke buku anda, adakah ia membawa orang ke Facebook atau adakah
anda hanya menghantar ke platform media sosial yang lain dan melupakan hasil
yang sama?
Facebook tidak
mahu orang pergi ke Amazon, ia mahu mereka terus menonton video dan memukul
butang.
4.1. Menjual
maklumat peribadi
Kegagalan
Facebook untuk menjual maklumat peribadi secara langsung kepada pengiklan telah
menjadi perisai yang telah digunakan oleh eksekutif syarikat untuk beberapa
waktu terhadap kritikan terhadap dasar privasinya. Malangnya, pengkritik
Facebook lebih cenderung untuk mengambil tanda ini dan mengetuknya.
Ini adalah yang terbaru untuk melanggar mantra kegemaran Facebook dalam mempertahankan diri:
"Kami tidak menjual anda, anda membeli dari kami."
Apabila
syarikat itu berpendapat bahawa ia tidak menjual data, tetapi menjual
pengiklanan yang disasarkan, ia memikat kita ke dalam perangkap semantik dengan
menggalakkan kita untuk membayangkan bahawa satu-satunya cara untuk menjual
data adalah dengan menghantar fail maklumat pengguna kepada pengiklan.
Terdapat
banyak platform yang boleh digunakan oleh pengguna Facebook
untuk membeli dan menjual artikel di kawasan mereka.
Anda boleh
mengaksesnya dengan hanya mengklik pada ikon "Rumah" dalam suapan
berita Facebook anda; tidak perlu memuat turun aplikasi atau membuat akaun
baru. Tetapi terdapat beberapa cara lain yang pengguna Facebook juga boleh
menggunakan platform untuk "membeli" dan "menjual" artikel
dalam persekitaran tempatan mereka.
Konsep ini
agak mudah: Menggunakan maklumat dari profil anda untuk menentukan lokasi anda,
Facebook akan menunjukkan kepada anda pelbagai item untuk dijual di kawasan
anda, dan membolehkan anda juga menyenaraikan barang anda sendiri sebagai
"untuk dijual."
Pasaran hanya
memaparkan maklumat yang disenaraikan secara umum, tetapi jika anda berusia di
bawah 18 tahun, anda juga boleh membeli dan menjual terus di pasaran.
4.2. Menjamin
perniagaan kecil
Banyak
perniagaan kecil sedang mengalami kesukaran dan, dengan kedai ditutup, semakin
banyak yang cuba mendapatkan perniagaan mereka dalam talian.
Menggunakan
Messenger bermaksud bahawa peniaga boleh menjalankan perniagaan tanpa bertukar
alamat atau nombor telefon. Jika pembeli menemui item yang ingin mereka beli,
mereka boleh bersetuju untuk menutup perjanjian itu.
Itulah
sebabnya kami telah mencipta Kedai Facebook dan melabur dalam ciri dan apl yang
memberi inspirasi kepada orang ramai untuk membeli-belah dengan kami dan
memudahkan anda membeli-belah dan menjual dalam talian. Matlamat kami adalah
untuk menjadikan membeli-belah lancar dan memberi kuasa kepada anda untuk
menggunakan aplikasi untuk berhubung dengan pelanggan anda. Kami memudahkan
syarikat untuk menubuhkan satu kedai dalam talian yang boleh diakses oleh
pelanggan daripada Facebook dan Instagram.
4.3. Produk yang dilarang
Produk kami
tertakluk kepada pelbagai undang-undang dan peraturan di seluruh dunia dan
sukar untuk diuruskan di Facebook.
Adakah masuk
akal untuk produk anda termasuk dalam kategori kandungan yang dilarang
facebook?
Walaupun
produk tembakau tidak boleh diiklankan untuk wang, anda boleh menggunakan iklan
Facebook untuk mempromosikan sumber yang bertujuan untuk mengeluarkan anda
daripada ketagihan merokok anda.
Produk
tembakau adalah perkara yang tidak dibenarkan diiklankan di Facebook, seperti
rokok, cerut, paip, dan paip dengan nikotin.
4.4. Lebih banyak petua FB
4.4.1. Elakkan
daripada menyiarkan mesej jualan pada siang hari dan menyiarkan foto diri anda,
keluarga, rakan, ahli keluarga, atau orang lain di halaman Facebook anda.
4.4.2. REALITI
TV bukan fenomena budaya, tetapi ia adalah cara yang baik untuk memberi
penonton dos realiti. Oleh kerana ia membolehkan orang membandingkan realiti
mereka dengan anda, mereka suka apa yang mereka lihat di belakang tabir.
4.4.3. Jika
anda suka apa yang anda lihat apabila anda sampai di sana, anda mungkin juga
menghantar mesej atau rakan kepada mereka atau bahkan mesej dan mengikuti
mereka semasa anda berada di sana. Orang yang anda tidak kenali terdedah kepada
siaran anda, dan jika mereka mendapati ia menarik, klik padanya dan kongsinya.
Apabila orang
memberi komen atau berkongsi siaran anda, mereka muncul di halaman media sosial
dan suapan berita mereka.
4.4.4. Anda
boleh mengembangkan ini dengan memperluaskan kandungan siaran anda, seperti
pautan ke laman web, halaman media sosial, atau halaman Facebook anda. Cipta
siaran di halaman Facebook anda dengan pautan ke produk atau perkhidmatan anda,
seperti foto atau video, dan kongsikannya dengan dinding Facebook.
4.4..5. Dalam
iklan Facebook anda, anda menobatkannya dengan CTA akhir pada akhir, di mana
orang diminta untuk memilih magnet utama.
Jenis kempen
terkini adalah bahawa CTA mengawal lalu lintas tanpa membayar tawaran, tetapi
terdapat beberapa contoh di mana anda merayu kepada khalayak yang lebih hangat
yang lebih cenderung membeli kursus, maklumat, atau produk dalam talian.
4.4.6. Jika
anda mempunyai beberapa ratus rakan, kemungkinan salah seorang ahli keluarga
atau rakan anda akan mahukan apa yang anda jual, dan anda juga mungkin berasa
selesa memberi mereka sesuatu yang mereka perlukan.
Ini juga bermaksud menyampaikan nilai penawaran dan menggunakan imej untuk menjadi wajah perniagaan kecil.
5. Cara
Menggunakan Instagram Untuk Menjual
Menurut Instagram,
- 80% pengguna Instagram mengikuti sekurang-kurangnya satu jenama,
- dan 60% mengatakan mereka menemui produk di platform.
Ini adalah berita baik untuk orang yang mencari jenama yang mereka suka, tetapi ia juga berita buruk, menurut kajian baru-baru ini.
Orang datang
ke Instagram untuk inspirasi dan penjualan di platform membolehkan anda
berkongsi foto yang menunjukkan cara anda menggunakan produk anda dalam
kehidupan sebenar, mewujudkan persekitaran jualan yang optimum.
Jika anda
ingin memanfaatkan Kedai Facebook Instagram baharu dan mula mengiklankan
Instagram, jangan lupa untuk menambah akaun syarikat anda pada halaman Facebook
anda.
Jika anda
menggunakan alat perancangan Instagram Tailwind, anda juga boleh mendayakan
pengeposan automatik suapan Instagram anda. Anda boleh menyiarkan di Facebook,
Twitter, Instagram, dan platform media sosial lain supaya penonton anda dapat
melihat siaran Twitter dan Facebook dan kandungan Instagram anda.
5.1. Iklankan di Instagram
Tidak ada satu
- saiz - sesuai - pendekatan untuk pengiklanan Instagram, jadi anda perlu
bereksperimen dengan jenis iklan untuk mengetahui apa yang paling sesuai untuk
foto dan video, seperti Iklan Cerita dan karusel.
Ini akan
memberi anda pemahaman yang lebih baik mengenai pelbagai jenis pengiklanan di
platform dan khalayak sasaran anda. Jika anda telah berjaya menjalankan kempen
iklan yang serupa pada platform lain, anda memerlukan cara untuk meleret iklan
melalui Cerita Instagram anda untuk mengetahui lebih lanjut tentang perkara
yang anda tawarkan, kerana penting untuk mereka bentuk iklan Instagram yang
menarik dan menarik perhatian pengguna.
Pengalaman
pelanggan yang positif membezakan anda daripada pesaing anda yang mahukan
perhatian khalayak yang sama, menurut kajian baru-baru ini.
5.2. Perdagangan sosial
Apabila ia
datang kepada Instagram dan perdagangan sosial, anda perlu memastikan pengikut
anda gembira pada setiap peringkat perjalanan pelanggan. Instagram kini
merupakan platform di mana jenama dari semua saiz dapat berhubung dengan
pelanggan mereka dengan mudah.
Setiap pembeli
dalam talian harus sedar tentang apa yang berlaku di saluran media sosial
mereka.
Selama
bertahun-tahun, terdapat trend bagi orang untuk terlibat dengan cerita,
hashtag, dan jawatan yang boleh dibeli. Anda boleh mempelajari beberapa taktik
yang dicuba dengan baik untuk menjadikan akaun Instagram perniagaan anda
menjadi sumber trafik dan pesanan yang stabil.
Instagram
telah menjadi platform media sosial dengan banyak ciri, dan dengan lebih
daripada 500 juta orang melihat cerita Instagram setiap hari, potensi peruncit
untuk berhubung dengan pengguna dan menjual
produk di Instagram
tidak terbatas.
Ini bermakna
kandungan daripada Cerita Instagram boleh dilihat dan diterbitkan pada pelbagai
platform, daripada telefon bimbit ke desktop ke telefon bimbit, tablet dan
komputer.
Aplikasi ini
mempunyai pengguna di seluruh dunia, dan 37% orang dewasa di Amerika Syarikat
menggunakan Instagram, yang menyumbang lebih daripada 3.5 juta pengguna setiap
hari, menurut kajian baru-baru ini.
API Instagram
membolehkan pengguna menyiarkan foto dan video di platform pihak ketiga seperti
Sendible, memudahkan jenama memanfaatkan semua faedah yang ditawarkan oleh
Instagram.
Dengan
Instagram, penting untuk anda menambah nilai kepada pelanggan anda, kelihatan
cantik, dan tidak pernah memandang rendah nilai kandungan visual seperti foto,
video, atau biografi.
Apabila anda menyediakan
pelan kandungan dan biografi anda, inilah masanya untuk memasukkan Instagram
dan PPC dalam rancangan pemasaran e-dagang anda.
Dengan lebih
daripada 200 juta pengguna Instagram yang melawat sekurang-kurangnya satu
profil syarikat setiap hari, Instagram adalah platform yang sangat diperlukan
untuk jenama label peribadi.
Membeli-belah
di Instagram memberi pengiklan keupayaan untuk menjadikan video, cerita dan
siaran boleh dibeli dengan memautkan maklumat produk terus ke butang pembayaran
di kedai anda.
Di samping
itu, anda mesti memastikan bahawa profil perniagaan Instagram anda disambungkan
ke katalog Facebook anda dan anda tidak perlu menunggu akaun anda disahkan
sebelum anda bersedia untuk menambah tag produk dan pelekat ke Instagram.
Pada masa lalu,
Instagram boleh digunakan untuk membina khalayak dan berhubung dengan peminat
anda dengan menggalakkan mereka untuk melawat laman web atau kedai batu bata
anda.
Pada tahun 2017, membeli-belah Instagram telah membolehkan jenama mengubah profil mereka menjadi kedai maya. Pertumbuhan Instagram telah membuka peluang baru bagi syarikat e-dagang untuk menjual produk mereka melalui profil media sosial mereka.
6. Cara
Menggunakan Pinterest Untuk Menjual
Salah satu
cara untuk menentukan dengan lebih baik sama ada menjual di Pinterest adalah
sesuai untuk jenama anda adalah dengan melihat sama ada perniagaan anda sesuai
dengan kategori Pinterest.
Pinterest
menggunakan kategori untuk memudahkan pengguna mencari perkara yang mereka cari
dengan menjalankan carian, mempromosikan pin dan mencadangkan pin. Adalah
penting untuk diperhatikan bahawa hanya kerana anda boleh "menjual"
di Pinterest, itu tidak semestinya bermakna bahawa pelaburan itu berbaloi.
Sekiranya anda
sesuai dengan salah satu kategori ini, lebih mudah bagi pengguna untuk mencari
jenama anda di Pinterest.
6.1. Pinterest dan Shopify
Cara yang
paling penting untuk mendapatkan jawapan kepada soalan integrasi adalah dengan
menghubungi Pinterest melalui Shopify halaman aplikasi atau hubungi pasukan
sokongan pelanggan kami. Dengan kemas kini artikel ini, kami telah mengalih
keluar kemungkinan untuk anda menyediakan dan menguruskan produk Pinterest
shopify.
Aplikasi
Pinterest yang dipasang di Shopify laman web membolehkan peruncit menambahkan
tag ke akaun Pinterest mereka, yang membolehkan mereka mencari kategori produk
dengan cepat dan menemui jenama. Di samping itu, tab "Beli-belah"
akan dipaparkan dalam profil Pinterest peruncit dan mereka boleh mengiklankan
pin mereka dengan iklan berbayar.
Setelah
aplikasi dipasang, peniaga dapat mengedit senarai Pinterest mereka dengan
bantuan mereka Shopify pengurus akaun atau dengan satu klik butang yang mudah.
Untuk melihat
berapa banyak penjualan yang dikendalikan di kedai Pinterest anda dan fahami
berapa banyak orang yang telah menyematkan produk anda, pergi ke Shopify
Pentadbir.
Memandangkan
kami telah merangkumi asas-asas menggunakan Pinterest dan cara untuk memulakan,
kami melihat cara Pinterest digunakan untuk meningkatkan jualan untuk e-dagang.
Bilangan pin di Pinterest meningkat sebanyak 44%, manakala jumlah bilangan
tontonan di laman web peruncit meningkat sebanyak dua hingga tiga kali dalam
tempoh yang sama.
6.2. Mempunyai laman web
Salah satu
daripada banyak cara untuk pelanggan mengetahui lebih lanjut mengenai produk
anda adalah dengan meluangkan masa di laman web anda. Jika pelanggan mengklik
pada halaman produk, gunakan peluang ini untuk menjemput mereka untuk mengikuti
anda di Pinterest supaya mereka boleh berkongsi produk dengan rangkaian mereka.
6.3. Pin Dipromosikan
Pin
Dipromosikan Pinterest boleh membantu anda menjangkau khalayak yang lebih besar
dengan cepat dan strategi ini meningkatkan peluang anda untuk mencari khalayak
besar yang mungkin tidak anda temui.
Jika anda
mencapai pelanggan berpotensi terbaik di pasaran sasaran anda, bukan hanya yang
paling popular, anda mencapai mereka dengan serta-merta dan ia berbaloi.
Memasang teg
penukaran yang boleh menyasarkan pelawat laman web anda supaya anda dapat
melihat cara iklan anda mempengaruhi jualan, mengetahui jumlah yang anda
perlukan untuk membida dan mengetahui cara mentafsirkan hasil dalam papan
pemuka anda adalah kunci kejayaan pengiklanan Pinterest anda.
Potensi Pinterest untuk membantu anda menjual
lebih banyak kepada perniagaan e-dagang anda sangat besar dan menarik.
6.4. Gabungkan dengan Etsy
Anda perlu
memahami cara menggunakan Pinterest jika anda mahu membawa trafik ke laman web
seperti Esty's Shop.
Pemahaman ini
akan membantu anda menggunakan Pinterest dengan lebih baik sebagai pemasar
perniagaan, dan jika anda telah menggunakan akaun peribadi anda selama
bertahun-tahun, anda akan mempunyai pemahaman yang baik tentang bagaimana
platform berfungsi.
Walau
bagaimanapun, jika anda ingin mula menggunakan Pinterest untuk mempromosikan
perniagaan anda, cara anda menggunakan Pinterest perlu berubah.
Anda sebaiknya
belajar dan menggunakan syarikat - petua dan strategi tertentu untuk
mempromosikan perniagaan dalam talian anda di platform. Jika anda ingin
menggunakan platform ini untuk meningkatkan jualan, anda perlu membangunkan
strategi di sekelilingnya.
Jualan di
Pinterest adalah mengenai peningkatan jualan e-dagang, terutamanya melalui
rangkaian sosial Pinterest.
Ia mempunyai
beberapa faedah, termasuk keupayaan untuk menguruskan trafik yang disasarkan
melalui promosi dan pembelian Pin Look, yang merangkumi pelbagai produk dan
perkhidmatan serta pelbagai strategi pemasaran media sosial.
6.5. Halaman
Perniagaan Pinterest
Halaman
Pinterest Business juga menyediakan bahagian statistik yang komprehensif untuk
menunjukkan jumlah orang yang telah menyematkan produk dan pin yang berkaitan
dengan anda.
Anda juga
boleh mengepin produk anda ke Pinterest untuk mempromosikan item di laman web
anda atau di kedai anda.
Pin yang boleh
dibeli ditandakan dengan butang beg tambahan harga biru supaya orang dapat
mengenalinya. Pin yang boleh dibeli berfungsi supaya anda boleh membuat jualan
apabila seseorang bersedia membeli daripada anda, tidak kira seberapa kecil
atau besar.
Sekiranya anda
belum melakukannya, menyegerakkan Pinterest anda dengan kedai dalam talian anda
adalah cara termudah untuk membuat pin yang boleh dibeli.
Terdapat butang Beli yang membolehkan pengguna Pinterest membeli produk anda terus daripada Pin anda. Apabila pengguna mengklik butang "beli" di Pinterest, mereka akan dibawa terus ke pembayaran di Pinterest.
No comments:
Post a Comment