Panduan Untuk Orang Baru Menjual Di Media Sosial

Bagaimana Orang-orang Baru Boleh Menggunakan Sosial Media Untuk Menjual


1. Cara Menggunakan Media Sosial Untuk Menjual


Jualan sosial adalah apabila penjual menggunakan media sosial untuk mencari dan melibatkan perspektif baru.

 

Mereka menggunakannya untuk memberi nilai kepada bakal pembeli dengan menjawab soalan, menjawab komen, dan berkongsi kandungan sehingga mereka bersedia untuk membeli.

 

Jualan sosial memerlukan mengembangkan hubungan yang bermakna dengan eksekutif anda kerana mereka bergerak melalui corong penjualan dalam talian.



 

Platform media sosial adalah alat yang berkesan dalam proses jualan yang meningkatkan kesedaran produk anda dan membantu anda melengkapkan perjanjian.


Semasa proses pembelian, media sosial boleh digunakan untuk menjawab soalan daripada bakal pelanggan, membalas komen mereka, dan berkongsi kandungan mengenai item atau aplikasi untuk dijual. Strategi jualan sosial baru-baru ini telah terbukti 16% lebih tinggi untuk syarikat.

 

Oleh itu, adalah penting untuk mempunyai kehadiran yang menonjol di pelbagai platform media sosial.

 

Kuncinya adalah untuk mengetahui platform media sosial mana yang paling banyak digunakan oleh pasaran sasaran anda, bagaimana memanfaatkannya, dan membina hubungan.

 

Pada ketika ini, tidak menghairankan bahawa pemasaran media sosial adalah penting untuk mana-mana perniagaan (dan harus ditambah kepada strategi penjualan keseluruhan).


1.1. Media sosial sebagai alat pemasaran

 

Media sosial adalah alat pemasaran yang kuat yang dapat membantu anda mempromosikan produk anda, menjangkau bakal pelanggan baru, dan mempengaruhi pelanggan sedia ada untuk membeli lagi. Salah satu cara perniagaan anda boleh mendapat manfaat daripada pemasaran media sosial adalah dengan menyediakan perkhidmatan pelanggan yang terbaik.

 

Kongsi campuran siaran yang mempromosikan produk anda, mempamerkan proses dan inspirasi anda, dan tawarkan nilai tambah kepada pengikut anda. Sesuaikan siaran anda ke setiap saluran untuk mengelakkan pengikut yang hebat dengan kandungan yang serupa dan menyesuaikannya ke saluran.

 

Facebook dan Instagram adalah tempat di mana anda hanya boleh memamerkan barang-barang anda, tetapi anda juga boleh membuat wang sebenar daripada mereka. Promosikan kedai anda, kongsi kemas kini penting dan kongsi foto dan video produk anda dengan pengikut anda di Facebook, Twitter, Instagram atau Pinterest.


1.2. Matlamat untuk penukaran

 

Terdapat helah yang boleh digunakan untuk menjual lebih banyak di rangkaian sosial ini dan menganalisis produk apa yang boleh anda jual. Semasa anda berusaha untuk memenangi pengikut anda, tidak ada cara lain di bumi untuk mengubah semua kerja keras anda menjadi penukaran langsung.

Sekiranya anda dapat membuat kandungan yang disukai dan ingin dikongsi oleh orang, maka anda telah mula membina khalayak dan menggunakan media sosial untuk menjual produk anda.

 

Ini mempunyai banyak kesan sampingan, tetapi apabila menguruskan saluran media sosial jenama anda, ingatlah untuk menjadi sahih, menyiarkan secara teratur, dan melibatkan diri dengan khalayak anda.

 

Anda boleh menjual di mana-mana rangkaian sosial dan menjual produk di Facebook, Twitter, Instagram, Linked In, Pinterest, YouTube, dan rangkaian sosial lain.

 

Pinterest mula menawarkan pin yang boleh dibeli, dan dengan pengenalan ciri "Beli Sekarang" Instagram, Facebook Marketplace telah menjadi e-dagang dalam talian utama. Syarikat menggunakan media sosial untuk memasarkan produk dan perkhidmatan mereka kepada pelanggan.


1.3. Magnet trafik web

 

Menggunakan media sosial untuk pemasaran boleh dilakukan untuk meningkatkan lalu lintas ke laman web anda dan membantu perniagaan anda menjangkau lebih banyak pelanggan.

 

Ini adalah peluang yang baik untuk mengetahui tentang khalayak sasaran anda, dan anda boleh membuat komuniti untuk jenama anda untuk berkongsi cerita anda untuk akhirnya menarik lebih banyak pelanggan.

 

Saya suka pengiklanan sosial berbayar kerana ia adalah cara yang sangat intensif dan berkesan untuk meningkatkan jangkauan anda.

Sekiranya anda memainkan kad anda dengan betul, anda boleh mendapatkan kandungan dan tawaran anda di hadapan khalayak yang besar dengan hanya beberapa klik dan sedikit usaha. Sebilangan besar platform media sosial menawarkan ciri penyasaran yang sangat terperinci yang membolehkan anda menumpukan belanjawan anda pada jenis orang yang paling berminat dengan perniagaan anda.

 

Apabila dipasangkan dengan strategi media sosial yang baik, penjualan sosial dapat memudahkan calon pembeli untuk bergerak melalui corong penjualan dalam talian dan membuat pembelian. Bawa kemahiran jualan dan pemasaran digital anda ke tahap seterusnya dengan menggunakan alat dan strategi penjualan sosial yang tepat untuk melibatkan khalayak sasaran anda.

 

Anda boleh meneroka cara terbaik penjual dan pemasar digital profesional menggunakan penjualan sosial untuk meningkatkan penjualan mereka melalui media sosial.

 

Mendidik mereka tentang bagaimana perniagaan anda dapat membantu perniagaan mereka berkembang, bagaimana perniagaan mereka menghargai media sosial, dan bagaimana mereka adalah sebahagian daripada model perniagaan. Walaupun model jualan lama lebih tertumpu pada mel langsung, panggilan telefon, atau e-mel, cara baru penjualan B2B bermaksud menggunakan media sosial dan rangkaian untuk menjangkau pelanggan baru.

 

Syarikat telah lama menggunakan media sosial untuk meningkatkan kesedaran jenama, dan beberapa kajian menunjukkan bahawa pembeli B2B telah menggunakannya lebih daripada sebelumnya, terutamanya dalam beberapa tahun kebelakangan ini.

 

Kami telah melihat jenama menggunakannya untuk mempamerkan jenama dan budaya mereka, mempromosikan produk dan perkhidmatan mereka, dan mengarahkan orang ke laman web mereka melalui pautan yang boleh diklik. Peningkatan penggunaan media sosial adalah contoh yang baik mengapa penjualan sosial telah diambil alih oleh syarikat seperti Amazon, Google, Facebook, Twitter, Pinterest, Linked In, dan lain-lain.


Sekiranya anda berada dalam perniagaan e-dagang dan mencari cara baru untuk menjual dalam talian, petua di sini harus membantu anda memulakan dengan segera.


1.4. Contoh gabungan

 

Tidak setiap jualan adalah sama. Tetapi jika anda bergantung pada beg yang sama helah jualan dengan setiap pelanggan, anda mungkin kehilangan beberapa kemungkinan besar. Sebaliknya, fikirkan di luar kotak jualan biasa dengan beberapa teknik unik untuk penjualan sosial.


Sebagai permulaan, anda tidak boleh memperibadikan terlalu banyak, jadi semakin banyak anda belajar tentang pelanggan anda—kepentingan, kumpulan, sebagai contoh—lebih baik anda dapat menandingi keperluan mereka dengan produk atau perkhidmatan anda. Dan dalam era teknologi, kita boleh bergantung terlalu banyak pada e-mel; bersemuka boleh menjadi cara yang tidak dijangka untuk mengukuhkan kepentingan pelanggan kepada anda. Mahu lebih banyak idea untuk meningkatkan prospek jualan anda?

 

Dalam infographic di sini, anda akan melihat taktik penjualan sosial yang boleh anda gunakan untuk menutup lebih banyak tawaran. Anda akan mendapati bahawa taktik ini menggunakan Media Sosial seperti LinkedIn, Facebook, dan Blog. Anda mungkin sangat biasa dengan media sosial ini dan jika anda, anda kini boleh memperhalusi kecekapan anda untuk tugas yang lebih teruk - menutup jualan. Anda akan melihat bagaimana untuk:

  • Gunakan LinkedIn untuk mengetahui lebih lanjut tentang prospek anda
  • Prospek sasaran dengan Iklan daripada LinkedIn dan Facebook
  • Gunakan RSS untuk kekal dikemas kini pada blog penting.



Adalah penting bagi jurujual untuk memahami jenis media sosial, bagaimana menggunakannya, dan bila. Konsep yang paling penting yang mereka perlu memahami juga adalah bahawa tidak ada jaminan apa-apa bahawa menggunakan teknik ini berakhir dalam penutupan jualan. Kami sangat ingin berpikir seperti itu tapi itu tidak pernah benar-benar terjadi.


Setakat ini, tidak ada persamaan matematik untuk menunjukkan bahawa menggunakan penutup assumptive, sebagai contoh, membawa jurujual 60% lebih dekat untuk menutup perjanjian. Saya suka mengulangi kali dan masa ini


"Kami bebas untuk mengawal tindakan kami, tetapi kami tidak bebas untuk mengawal akibatnya. "


Ada lebih dari sekadar interaksi tatap muka yang turut menyumbang kepada hubungan yang erat. Dan banyak faktor ini berada di luar kendali kita.


2. Cara Menggunakan Blog Untuk Menjual

 

Sekiranya anda sudah menikmati blog, anda boleh menggunakan blog anda sendiri untuk menarik pelanggan yang bersedia membayar anda ke blog. Cuba fikirkan produk apa yang boleh anda buat berdasarkan tema blog anda, dan menjadikannya lebih mudah untuk menjana wang dari blog kerana blog anda tentang apa yang anda suka.

 

Dalam bahagian ini, kami akan membincangkan bagaimana anda boleh menggunakan blog anda untuk menjual produk anda, dan jika anda membangunkan produk yang mencerminkan kandungan blog, pembaca anda akan memakannya.

 

Anda akan mengetahui betapa mudahnya menggunakan blog anda sebagai hab untuk menjual produk anda dan berhenti mengabaikan wang yang anda buat dengan menggunakannya untuk menjual produk. Sama ada anda menjual produk sedia ada atau menggunakannya sebagai hab untuk syarikat produk yang anda jual dengan bayaran komisen, kami mengesyorkan bahawa setiap blogger mempunyai beberapa jenis penawaran produk.

 

Sekiranya anda telah blog selama bertahun-tahun, anda mungkin terkejut dengan berapa banyak produk yang boleh anda jual di blog anda, walaupun anda mempunyai blog baru.

 

Ini membolehkan anda untuk mendapatkan sedekat mungkin dengan pendapatan pasif dalam jangka masa panjang dan menggunakan SEO dengan berkesan.

 

Jual sesuatu yang perlu anda fikirkan untuk membeli setiap hari ke dalam langkah seterusnya yang jelas yang harus anda ambil dengan segera. Menjual dengan blog anda semudah menerbitkan artikel atau video yang membantu pelanggan anda mahukan tawaran anda untuk penjanaan petunjuk.


2.1. Melangkah organik

 

Sekiranya anda pintar, anda dapat mengautomasikan proses menjalankan overhed laman web anda dengan kos yang rendah dan menggunakan strategi petua sebelumnya untuk menghasilkan lalu lintas organik ke laman web ini.

 

Katakan anda sudah mempunyai khalayak blog, maka anda tidak hanya membuat beberapa catatan blog dan mula mengeluarkan wang. Anda mempunyai semua yang anda perlukan untuk mula menjual dengan segera, tetapi apa yang akan dikenakan adalah masa, jadi mulakan pada harga itu.

 

2.2. Menggunakan E-dagang

 

Sekiranya anda mengikuti langkah-langkah berikut dan garis masa yang disyorkan untuk menjual produk anda di bawah, anda boleh membantu perniagaan blog anda dengan berpegang pada mereka.


Sebaik sahaja anda menyediakan blog anda, anda memerlukan platform e-dagang untuk menerima pembayaran dan membawa produk digital anda kepada pelanggan.

 

Kami menyukai kesederhanaan yang ditawarkan oleh SendOwl dari segi proses menjual produk digital dan mendapatkannya kepada pelanggan anda, dan perkhidmatannya murah berbanding dengan platform lain. Send Owl direka khusus untuk menjual produk digital anda dan boleh digunakan dalam pelbagai cara, seperti membeli-belah dalam talian, runcit dalam talian, atau penjualan peribadi.

 

2.3. Pemasaran gabungan

 

Ini adalah rangkaian gabungan dunia sendiri dan membolehkan sesiapa sahaja yang mempunyai laman web untuk menjual produk kami dalam talian.

 

Terdapat pelbagai program afiliasi dalam setiap niche yang dapat difikirkan, tetapi untuk mencari program afiliasi yang berfungsi untuk blog anda, anda perlu memulakan. Beberapa blog yang paling sukses di dunia melakukan hal itu, dan itu bekerja seperti sihir.

 

Bercakap tentang mematikan orang tengah: Daripada bergantung semata-mata pada pemasaran gabungan untuk menjual produk orang lain, anda juga boleh membuat produk digital anda sendiri yang anda jual kepada khalayak anda. Dan walaupun ia memerlukan beberapa kerja awal, ia sebenarnya adalah cara yang agak popular untuk menjana wang dari blog anda.

 

2.4. E-mel itu

 

Pada akhirnya, urutan penjagaan petunjuk e-mel anda adalah tentang membantu penonton anda melihat produk atau perkhidmatan yang akan anda beli. Sekiranya anda ingin belajar bagaimana menjana wang dari blog, anda perlu menolak nasihat pemotong kuki yang anda baca.

 

Pemasar kandungan yang paling berjaya hari ini menggunakan strategi yang lebih baik apabila menggunakan blog untuk membuat jualan.

 

Untuk menjadikan hidup lebih mudah - untuk memindahkan wang dari blog anda secepat mungkin, anda perlu mula membangunkan sistem yang skala seperti permulaan, tidak seperti hobi. Ketua Pegawai Eksekutif memikirkannya, dan anda mempunyai peluang untuk mengewangkan blog dengan menjual produk digital.


Sekiranya anda bekerja di sebuah syarikat kecil atau bahkan besar dengan beberapa pekerja, anda mungkin perlu berfikir di luar kotak.

 

Pendek kata

 

Apa yang anda mahu lakukan sekarang ialah menggariskan langkah-langkah yang boleh anda ambil untuk memanfaatkan pasaran untuk produk dan perkhidmatan yang anda jual. Anda perlu mempunyai idea yang jelas sama ada mereka boleh menjadi digital atau fizikal, dan bekerja dengan usahawan baru tentang cara mendapatkan lebih ramai orang untuk membeli produk atau perkhidmatan anda.

 

Meningkatkan kelajuan di mana pembaca anda menjadi pembeli boleh menjadi sukar, jadi pendekatan terbaik adalah untuk membentangkan produk yang anda jual. Anda juga boleh menggunakan produk orang lain yang dijual kepada anda sebagai rakan kongsi, tetapi anda boleh melihatnya seolah-olah mereka adalah milik anda sendiri.


3. Cara Menggunakan Twitter Untuk Menjual

 

Perlu diingat bahawa belajar menggunakan Twitter untuk pemasaran memerlukan masa dan tenaga, dan kejayaan permulaan tidak dijamin.

 

Walaupun mempromosikan perniagaan anda di Twitter mungkin tidak sesuai untuk semua orang, penting untuk membiasakan diri dengan kebaikan dan keburukan platform sebelum anda memulakan. Ia dapat membantu jenama syarikat itu sendiri dan menjual produk atau perkhidmatan anda kepada khalayak yang setia dan terlibat.

 

Anda boleh menentukan sama ada sesuai untuk perniagaan anda dan membaca untuk mengetahui bagaimana anda boleh menggunakan laman web ini untuk kelebihan anda.

 

Dengan tweet dan berkongsi kandungan, anda mengambil kira khalayak sasaran anda dan sifat perniagaan dan membantu anda memaksimumkan jangkauan anda.


3.1. Menambah media ke Tweet

 

Apabila memilih imej header yang sesuai, penting untuk memilih foto yang sesuai dengan jenama peribadi anda dan yang terbaik mewakili perniagaan anda.

 

Gunakan gambar profil profesional, mudah didekati, dan santai dan buat profil Twitter anda.

 

Jadilah jenama anda: Menggunakan akaun media sosial untuk tujuan perniagaan harus menjadi langkah yang konsisten yang anda ambil setiap hari melalui akaun media sosial anda.

 

Anda biasanya boleh menggunakan imej yang sama yang berlaku untuk laman web anda, akaun media sosial, blog, atau kandungan lain di laman web anda. Tweet kelihatan lebih baik dan menyampaikan kandungan yang lebih kaya dengan menambah gambar, gif, dan video dengan setiap tweet.

 

Video adalah kaedah yang terbukti untuk menyampaikan kandungan yang kaya dan menjana tahap penglibatan yang tinggi dari pengikut anda. Banyak syarikat menggunakan Twitter untuk mendapatkan lebih banyak pengikut dan menyebarkan berita dengan berkesan.

 

3.2. Masuk ke niche yang betul

 

Mengenal pasti niche anda benar-benar dapat membantu memperbaiki usaha pemasaran anda di Twitter dan akan membantu mencapai hasil yang paling berkesan.

 

Twitter boleh membantu anda mempromosikan dan menjual produk dan perkhidmatan anda dengan berkesan kepada khalayak sasaran anda, tetapi pastikan anda tidak meniup trompet anda sendiri. Anda juga harus meluangkan masa untuk mengenal pasti matlamat dan niche anda dengan jelas.

 

3.3. Iklan Twitter

 

Iklan Twitter membolehkan anda menyasarkan khalayak anda dengan sangat selektif dan memberi anda akses kepada khalayak yang lebih besar daripada platform pengiklanan lain di luar sana. Tingkatkan kempen berbayar anda, tingkatkan penglibatan dengan pengikut anda, tingkatkan trafik ke tapak web anda, lebih memahami kumpulan sasaran anda dan meningkatkan kesedaran jenama.

 

Twitter Ads adalah alat pengiklanan yang sangat mantap dan lengkap yang memastikan bahawa anda menjangkau khalayak yang anda inginkan melalui media sosial.

 

Peta Twitter membolehkan anda menambahkan foto, video, dan pengalaman media yang kaya ke tweet yang mengarahkan lalu lintas ke laman web anda. Apabila pengguna menambah beberapa baris kod HTML pada halaman web, peta ditambah yang boleh dilihat oleh pengikut mereka.

 

Pengiklanan di Twitter boleh membantu anda meningkatkan khalayak anda, mempromosikan produk anda, dan meningkatkan trafik ke laman web anda. Sebaik sahaja anda mempunyai cengkaman organik di Twitter, sudah tiba masanya untuk melancarkan kempen iklan pertama anda.

 

Anda boleh mempromosikan setiap akaun secara individu untuk mendapatkan pengikut baharu atau mempromosikan tweet individu untuk meningkatkan penglibatan dan keterlihatan kempen anda.

 

3.4. Lebih banyak petua Tweet

 

3.4.1. Pengguna Twitter mahukan interaksi yang sahih dan nyata dengan jenama mereka dan tidak merasa seperti produk anda ditolak ke bawah setiap kali anda melihat tweet anda. Anda ingin berkongsi maklumat mengenai produk dan syarikat anda di Twitter, tetapi jangan membesar-besarkan.

 

3.4.2. Ketahui berapa banyak kemas kini status yang harus anda siarkan setiap hari menggunakan Twitter Analytics dan pertimbangkan untuk tweeting maklumat yang menarik dari ruang kerja anda setiap minggu.

 

3.4.3. Jejaki trend baru untuk menyesuaikan strategi pemasaran Twitter anda dengan cepat dan bersedia untuk menguji strategi pemasaran baru, produk baru, dan apa sahaja yang boleh anda fikirkan yang dapat meningkatkan kejayaan anda.

 

3.4.4. Dalam e-dagang, anda boleh memanfaatkan Twitter dan berhubung dengan pelanggan, rakan kongsi, pembekal, dan pihak berkepentingan utama lain dalam syarikat anda untuk memanfaatkan sepenuhnya Twitter.

 

3.4.5. Adalah penting untuk mengukur penglibatan Twitter anda untuk mempertimbangkan kesannya terhadap objektif perniagaan anda, dari segi kesannya terhadap pendapatan, kepuasan pelanggan, penglibatan, dan kadar pengekalan.

 

3.4.6. Jika anda benar-benar terlibat dengan pasaran sasaran anda di Twitter, anda akan dapat mengenal pasti bakal pelanggan secara berkala. Sebilangan pelanggan beralih ke Twitter untuk meneliti produk yang mereka perlukan, dan anda boleh berada di sana untuk membantu mereka.

 

Hos sembang di mana pelanggan boleh bertanya soalan mengenai produk atau perkhidmatan anda, membincangkan topik yang menarik minat mereka, dan berbual dengan anda.

 

Salah satu aspek yang paling penting menggunakan Twitter sebagai alat carian penjualan sebenarnya menjangkau pembeli yang berpotensi dan terlibat secara langsung dengan mereka. Tahap penglibatan yang sahih ini adalah kunci kepada prospek jualan yang berjaya di Twitter.

 

3.4.7. Anda kemudian boleh mengumpul dan mengesan maklumat lain apabila anda memilih sistem CRM dan berkongsi dengan pelanggan anda.

 

3.4.8. Jika anda mengikuti perbualan dan membuat sumbangan tetap, cari orang yang anda perlukan untuk menjual semula.

 

Orang sering menyiarkan apa yang mereka mahu di profil media sosial mereka, dan jika anda mengikuti perbualan itu, anda boleh mula mencari orang untuk menjual.


4. Cara Menggunakan Facebook Untuk Menjual

 

Jika anda menghantar pautan ke buku anda, adakah ia membawa orang ke Facebook atau adakah anda hanya menghantar ke platform media sosial yang lain dan melupakan hasil yang sama?

 

Facebook tidak mahu orang pergi ke Amazon, ia mahu mereka terus menonton video dan memukul butang.


4.1. Menjual maklumat peribadi

 

Kegagalan Facebook untuk menjual maklumat peribadi secara langsung kepada pengiklan telah menjadi perisai yang telah digunakan oleh eksekutif syarikat untuk beberapa waktu terhadap kritikan terhadap dasar privasinya. Malangnya, pengkritik Facebook lebih cenderung untuk mengambil tanda ini dan mengetuknya.

 

Ini adalah yang terbaru untuk melanggar mantra kegemaran Facebook dalam mempertahankan diri: 


"Kami tidak menjual anda, anda membeli dari kami."

 

Apabila syarikat itu berpendapat bahawa ia tidak menjual data, tetapi menjual pengiklanan yang disasarkan, ia memikat kita ke dalam perangkap semantik dengan menggalakkan kita untuk membayangkan bahawa satu-satunya cara untuk menjual data adalah dengan menghantar fail maklumat pengguna kepada pengiklan.

 

Terdapat banyak platform yang boleh digunakan oleh pengguna Facebook untuk membeli dan menjual artikel di kawasan mereka.

 

Anda boleh mengaksesnya dengan hanya mengklik pada ikon "Rumah" dalam suapan berita Facebook anda; tidak perlu memuat turun aplikasi atau membuat akaun baru. Tetapi terdapat beberapa cara lain yang pengguna Facebook juga boleh menggunakan platform untuk "membeli" dan "menjual" artikel dalam persekitaran tempatan mereka.

 

Konsep ini agak mudah: Menggunakan maklumat dari profil anda untuk menentukan lokasi anda, Facebook akan menunjukkan kepada anda pelbagai item untuk dijual di kawasan anda, dan membolehkan anda juga menyenaraikan barang anda sendiri sebagai "untuk dijual."

 

Pasaran hanya memaparkan maklumat yang disenaraikan secara umum, tetapi jika anda berusia di bawah 18 tahun, anda juga boleh membeli dan menjual terus di pasaran.

 

4.2. Menjamin perniagaan kecil


Banyak perniagaan kecil sedang mengalami kesukaran dan, dengan kedai ditutup, semakin banyak yang cuba mendapatkan perniagaan mereka dalam talian.

 

Menggunakan Messenger bermaksud bahawa peniaga boleh menjalankan perniagaan tanpa bertukar alamat atau nombor telefon. Jika pembeli menemui item yang ingin mereka beli, mereka boleh bersetuju untuk menutup perjanjian itu.

 

Itulah sebabnya kami telah mencipta Kedai Facebook dan melabur dalam ciri dan apl yang memberi inspirasi kepada orang ramai untuk membeli-belah dengan kami dan memudahkan anda membeli-belah dan menjual dalam talian. Matlamat kami adalah untuk menjadikan membeli-belah lancar dan memberi kuasa kepada anda untuk menggunakan aplikasi untuk berhubung dengan pelanggan anda. Kami memudahkan syarikat untuk menubuhkan satu kedai dalam talian yang boleh diakses oleh pelanggan daripada Facebook dan Instagram.

 

4.3. Produk yang dilarang

 

Produk kami tertakluk kepada pelbagai undang-undang dan peraturan di seluruh dunia dan sukar untuk diuruskan di Facebook.

 

Adakah masuk akal untuk produk anda termasuk dalam kategori kandungan yang dilarang facebook?

 

Walaupun produk tembakau tidak boleh diiklankan untuk wang, anda boleh menggunakan iklan Facebook untuk mempromosikan sumber yang bertujuan untuk mengeluarkan anda daripada ketagihan merokok anda.

 

Produk tembakau adalah perkara yang tidak dibenarkan diiklankan di Facebook, seperti rokok, cerut, paip, dan paip dengan nikotin.

 

4.4. Lebih banyak petua FB

 

4.4.1. Elakkan daripada menyiarkan mesej jualan pada siang hari dan menyiarkan foto diri anda, keluarga, rakan, ahli keluarga, atau orang lain di halaman Facebook anda.

 

4.4.2. REALITI TV bukan fenomena budaya, tetapi ia adalah cara yang baik untuk memberi penonton dos realiti. Oleh kerana ia membolehkan orang membandingkan realiti mereka dengan anda, mereka suka apa yang mereka lihat di belakang tabir.

 

4.4.3. Jika anda suka apa yang anda lihat apabila anda sampai di sana, anda mungkin juga menghantar mesej atau rakan kepada mereka atau bahkan mesej dan mengikuti mereka semasa anda berada di sana. Orang yang anda tidak kenali terdedah kepada siaran anda, dan jika mereka mendapati ia menarik, klik padanya dan kongsinya.

 

Apabila orang memberi komen atau berkongsi siaran anda, mereka muncul di halaman media sosial dan suapan berita mereka.

 

4.4.4. Anda boleh mengembangkan ini dengan memperluaskan kandungan siaran anda, seperti pautan ke laman web, halaman media sosial, atau halaman Facebook anda. Cipta siaran di halaman Facebook anda dengan pautan ke produk atau perkhidmatan anda, seperti foto atau video, dan kongsikannya dengan dinding Facebook.

 

4.4..5. Dalam iklan Facebook anda, anda menobatkannya dengan CTA akhir pada akhir, di mana orang diminta untuk memilih magnet utama.

 

Jenis kempen terkini adalah bahawa CTA mengawal lalu lintas tanpa membayar tawaran, tetapi terdapat beberapa contoh di mana anda merayu kepada khalayak yang lebih hangat yang lebih cenderung membeli kursus, maklumat, atau produk dalam talian.

 

4.4.6. Jika anda mempunyai beberapa ratus rakan, kemungkinan salah seorang ahli keluarga atau rakan anda akan mahukan apa yang anda jual, dan anda juga mungkin berasa selesa memberi mereka sesuatu yang mereka perlukan.

 

Ini juga bermaksud menyampaikan nilai penawaran dan menggunakan imej untuk menjadi wajah perniagaan kecil.


5. Cara Menggunakan Instagram Untuk Menjual


Menurut Instagram, 


  • 80% pengguna Instagram mengikuti sekurang-kurangnya satu jenama
  • dan 60% mengatakan mereka menemui produk di platform. 


Ini adalah berita baik untuk orang yang mencari jenama yang mereka suka, tetapi ia juga berita buruk, menurut kajian baru-baru ini.

 

Orang datang ke Instagram untuk inspirasi dan penjualan di platform membolehkan anda berkongsi foto yang menunjukkan cara anda menggunakan produk anda dalam kehidupan sebenar, mewujudkan persekitaran jualan yang optimum.

 

Jika anda ingin memanfaatkan Kedai Facebook Instagram baharu dan mula mengiklankan Instagram, jangan lupa untuk menambah akaun syarikat anda pada halaman Facebook anda.

 

Jika anda menggunakan alat perancangan Instagram Tailwind, anda juga boleh mendayakan pengeposan automatik suapan Instagram anda. Anda boleh menyiarkan di Facebook, Twitter, Instagram, dan platform media sosial lain supaya penonton anda dapat melihat siaran Twitter dan Facebook dan kandungan Instagram anda.

 

5.1. Iklankan di Instagram

 

Tidak ada satu - saiz - sesuai - pendekatan untuk pengiklanan Instagram, jadi anda perlu bereksperimen dengan jenis iklan untuk mengetahui apa yang paling sesuai untuk foto dan video, seperti Iklan Cerita dan karusel.

 

Ini akan memberi anda pemahaman yang lebih baik mengenai pelbagai jenis pengiklanan di platform dan khalayak sasaran anda. Jika anda telah berjaya menjalankan kempen iklan yang serupa pada platform lain, anda memerlukan cara untuk meleret iklan melalui Cerita Instagram anda untuk mengetahui lebih lanjut tentang perkara yang anda tawarkan, kerana penting untuk mereka bentuk iklan Instagram yang menarik dan menarik perhatian pengguna.

 

Pengalaman pelanggan yang positif membezakan anda daripada pesaing anda yang mahukan perhatian khalayak yang sama, menurut kajian baru-baru ini.

 

5.2. Perdagangan sosial

 

Apabila ia datang kepada Instagram dan perdagangan sosial, anda perlu memastikan pengikut anda gembira pada setiap peringkat perjalanan pelanggan. Instagram kini merupakan platform di mana jenama dari semua saiz dapat berhubung dengan pelanggan mereka dengan mudah.

 

Setiap pembeli dalam talian harus sedar tentang apa yang berlaku di saluran media sosial mereka.

 

Selama bertahun-tahun, terdapat trend bagi orang untuk terlibat dengan cerita, hashtag, dan jawatan yang boleh dibeli. Anda boleh mempelajari beberapa taktik yang dicuba dengan baik untuk menjadikan akaun Instagram perniagaan anda menjadi sumber trafik dan pesanan yang stabil.


Instagram telah menjadi platform media sosial dengan banyak ciri, dan dengan lebih daripada 500 juta orang melihat cerita Instagram setiap hari, potensi peruncit untuk berhubung dengan pengguna dan menjual produk di Instagram tidak terbatas.

 

Ini bermakna kandungan daripada Cerita Instagram boleh dilihat dan diterbitkan pada pelbagai platform, daripada telefon bimbit ke desktop ke telefon bimbit, tablet dan komputer.

 

Aplikasi ini mempunyai pengguna di seluruh dunia, dan 37% orang dewasa di Amerika Syarikat menggunakan Instagram, yang menyumbang lebih daripada 3.5 juta pengguna setiap hari, menurut kajian baru-baru ini.

 

API Instagram membolehkan pengguna menyiarkan foto dan video di platform pihak ketiga seperti Sendible, memudahkan jenama memanfaatkan semua faedah yang ditawarkan oleh Instagram.

 

Dengan Instagram, penting untuk anda menambah nilai kepada pelanggan anda, kelihatan cantik, dan tidak pernah memandang rendah nilai kandungan visual seperti foto, video, atau biografi.

 

Apabila anda menyediakan pelan kandungan dan biografi anda, inilah masanya untuk memasukkan Instagram dan PPC dalam rancangan pemasaran e-dagang anda.

 

Dengan lebih daripada 200 juta pengguna Instagram yang melawat sekurang-kurangnya satu profil syarikat setiap hari, Instagram adalah platform yang sangat diperlukan untuk jenama label peribadi.

 

Membeli-belah di Instagram memberi pengiklan keupayaan untuk menjadikan video, cerita dan siaran boleh dibeli dengan memautkan maklumat produk terus ke butang pembayaran di kedai anda.

 

Di samping itu, anda mesti memastikan bahawa profil perniagaan Instagram anda disambungkan ke katalog Facebook anda dan anda tidak perlu menunggu akaun anda disahkan sebelum anda bersedia untuk menambah tag produk dan pelekat ke Instagram.

 

Pada masa lalu, Instagram boleh digunakan untuk membina khalayak dan berhubung dengan peminat anda dengan menggalakkan mereka untuk melawat laman web atau kedai batu bata anda.

 

Pada tahun 2017, membeli-belah Instagram telah membolehkan jenama mengubah profil mereka menjadi kedai maya. Pertumbuhan Instagram telah membuka peluang baru bagi syarikat e-dagang untuk menjual produk mereka melalui profil media sosial mereka.


6. Cara Menggunakan Pinterest Untuk Menjual


Salah satu cara untuk menentukan dengan lebih baik sama ada menjual di Pinterest adalah sesuai untuk jenama anda adalah dengan melihat sama ada perniagaan anda sesuai dengan kategori Pinterest.

 

Pinterest menggunakan kategori untuk memudahkan pengguna mencari perkara yang mereka cari dengan menjalankan carian, mempromosikan pin dan mencadangkan pin. Adalah penting untuk diperhatikan bahawa hanya kerana anda boleh "menjual" di Pinterest, itu tidak semestinya bermakna bahawa pelaburan itu berbaloi.

 

Sekiranya anda sesuai dengan salah satu kategori ini, lebih mudah bagi pengguna untuk mencari jenama anda di Pinterest.

 

6.1. Pinterest dan Shopify

 

Cara yang paling penting untuk mendapatkan jawapan kepada soalan integrasi adalah dengan menghubungi Pinterest melalui Shopify halaman aplikasi atau hubungi pasukan sokongan pelanggan kami. Dengan kemas kini artikel ini, kami telah mengalih keluar kemungkinan untuk anda menyediakan dan menguruskan produk Pinterest shopify.

 

Aplikasi Pinterest yang dipasang di Shopify laman web membolehkan peruncit menambahkan tag ke akaun Pinterest mereka, yang membolehkan mereka mencari kategori produk dengan cepat dan menemui jenama. Di samping itu, tab "Beli-belah" akan dipaparkan dalam profil Pinterest peruncit dan mereka boleh mengiklankan pin mereka dengan iklan berbayar.

 

Setelah aplikasi dipasang, peniaga dapat mengedit senarai Pinterest mereka dengan bantuan mereka Shopify pengurus akaun atau dengan satu klik butang yang mudah.

 

Untuk melihat berapa banyak penjualan yang dikendalikan di kedai Pinterest anda dan fahami berapa banyak orang yang telah menyematkan produk anda, pergi ke Shopify Pentadbir.

 

Memandangkan kami telah merangkumi asas-asas menggunakan Pinterest dan cara untuk memulakan, kami melihat cara Pinterest digunakan untuk meningkatkan jualan untuk e-dagang. Bilangan pin di Pinterest meningkat sebanyak 44%, manakala jumlah bilangan tontonan di laman web peruncit meningkat sebanyak dua hingga tiga kali dalam tempoh yang sama.

 

6.2. Mempunyai laman web

 

Salah satu daripada banyak cara untuk pelanggan mengetahui lebih lanjut mengenai produk anda adalah dengan meluangkan masa di laman web anda. Jika pelanggan mengklik pada halaman produk, gunakan peluang ini untuk menjemput mereka untuk mengikuti anda di Pinterest supaya mereka boleh berkongsi produk dengan rangkaian mereka.

 

6.3. Pin Dipromosikan

 

Pin Dipromosikan Pinterest boleh membantu anda menjangkau khalayak yang lebih besar dengan cepat dan strategi ini meningkatkan peluang anda untuk mencari khalayak besar yang mungkin tidak anda temui.

 

Jika anda mencapai pelanggan berpotensi terbaik di pasaran sasaran anda, bukan hanya yang paling popular, anda mencapai mereka dengan serta-merta dan ia berbaloi.

 

Memasang teg penukaran yang boleh menyasarkan pelawat laman web anda supaya anda dapat melihat cara iklan anda mempengaruhi jualan, mengetahui jumlah yang anda perlukan untuk membida dan mengetahui cara mentafsirkan hasil dalam papan pemuka anda adalah kunci kejayaan pengiklanan Pinterest anda.

 

Potensi Pinterest untuk membantu anda menjual lebih banyak kepada perniagaan e-dagang anda sangat besar dan menarik.

 

6.4. Gabungkan dengan Etsy

 

Anda perlu memahami cara menggunakan Pinterest jika anda mahu membawa trafik ke laman web seperti Esty's Shop.

 

Pemahaman ini akan membantu anda menggunakan Pinterest dengan lebih baik sebagai pemasar perniagaan, dan jika anda telah menggunakan akaun peribadi anda selama bertahun-tahun, anda akan mempunyai pemahaman yang baik tentang bagaimana platform berfungsi.

 

Walau bagaimanapun, jika anda ingin mula menggunakan Pinterest untuk mempromosikan perniagaan anda, cara anda menggunakan Pinterest perlu berubah.

 

Anda sebaiknya belajar dan menggunakan syarikat - petua dan strategi tertentu untuk mempromosikan perniagaan dalam talian anda di platform. Jika anda ingin menggunakan platform ini untuk meningkatkan jualan, anda perlu membangunkan strategi di sekelilingnya.

Jualan di Pinterest adalah mengenai peningkatan jualan e-dagang, terutamanya melalui rangkaian sosial Pinterest.

 

Ia mempunyai beberapa faedah, termasuk keupayaan untuk menguruskan trafik yang disasarkan melalui promosi dan pembelian Pin Look, yang merangkumi pelbagai produk dan perkhidmatan serta pelbagai strategi pemasaran media sosial.

 

6.5. Halaman Perniagaan Pinterest

 

Halaman Pinterest Business juga menyediakan bahagian statistik yang komprehensif untuk menunjukkan jumlah orang yang telah menyematkan produk dan pin yang berkaitan dengan anda.

 

Anda juga boleh mengepin produk anda ke Pinterest untuk mempromosikan item di laman web anda atau di kedai anda.

 

Pin yang boleh dibeli ditandakan dengan butang beg tambahan harga biru supaya orang dapat mengenalinya. Pin yang boleh dibeli berfungsi supaya anda boleh membuat jualan apabila seseorang bersedia membeli daripada anda, tidak kira seberapa kecil atau besar.

 

Sekiranya anda belum melakukannya, menyegerakkan Pinterest anda dengan kedai dalam talian anda adalah cara termudah untuk membuat pin yang boleh dibeli.

 

Terdapat butang Beli yang membolehkan pengguna Pinterest membeli produk anda terus daripada Pin anda. Apabila pengguna mengklik butang "beli" di Pinterest, mereka akan dibawa terus ke pembayaran di Pinterest.

No comments:

Post a Comment