Bagaimana Cara Menggunakan Kandungan Untuk Pemasaran
Rasa takut selalunya
mengatasi logik. Ianya tidak rasional.
Saya telah
menerbitkan laman web yang disokong iklan cukup lama sehingga ia akan membuatkan anda fikir saya
akan terbiasa dengan naik dan turun pendapatan iklan bermusim setiap 1,000
paparan halaman (CPM).
Ia tidak
pernah gagal. CPM suram dengan datangnya Januari. Trafik yang besar
bagi saya adalah masa selepas cuti Disember, tetapi CPM adalah menyedihkan.
Seperti biasa,
saya membuat maklum balas apabila memeriksa pendapatan iklan, tetapi dengan
cepat saya mententeramkan ketakutan dan memberitahu diri saya bahawa ia adalah
penurunan 2 hingga 3 minggu sehingga pengiklan mula melancarkan belanjawan
lagi.
Saya
memberitahu anda tentang ini sekiranya anda agak baru dalam ‘permainan’ ini dan
pendapatan iklan anda jatuh secara tiba-tiba. Saya tahu dan saya dapati
ia amat membantu apabila rakan-rakan memberitahu saya bahawa mereka mengalami CPM
yang rendah juga.
Maksudnya, saya
tidak berseorangan ...
Jadi, untuk mententeramkan
anda, anda bukan satu-satunya orang yang menderita CPM rendah.
Jika anda
perasan tiada perubahan dalam CPM, bertuahnya anda. Seronoknya.
Sekarang adalah pemasaran kandungan dalam corak menaik bagi saya
Dan ia boleh
menjadi corak yang sama untuk anda juga.
Mengapa?
Kerana jika
anda menerima hadiah Tahun Baru atau meraikan diri anda sendiri dengan sesuatu
yang baik sepanjang cuti tahun baru, anda mempunyai produk/kandungan untuk dicoret.
Saya pernah
melalui ‘zaman kegemilangan’ menerbitkan beberapa ulasan yang tidak
jelas. Saya mendapat beg galas baru yang benar-benar hebat dari Syarikat Baru
yang akan menjadi ulasan yang menarik dan jangkaan saya akan menghasilkan trafik
web dengan cepat.
Ia adalah
barisan produk baru.
Saya akan
memasukkan 15 gambar yang saya ambil dengan iPhone saya (yang saya yakin memberi
dapatan yang baik). Saya akan dapat terbitkan semua ini dalam jangka masa
1,5 jam. Sangat mudah.
Saya membeli
seluar baru untuk percutian. Boom! Ulasan lain yang saya akan muatkan di
salah satu laman web saya.
Saya punya
banyak yang dirancangkan hal-hal seperti ini.
Bagaimana jika hadiah anda tidak sesuai dengan niche anda?
Ahhh, itu
bahagian yang menyeronokkan. Ketahui bagaimana ia boleh disesuaikan
dengan niche anda. Akan selalu ada sudut pandang yang dapat Anda perhatikan.
Mari kita ambil
satu contoh.
Katakan anda
menerbitkan laman web tentang kucing. Dan anggaplah anda telah menerima
sepasang kasut untuk mendaki yang hebat untuk aktiviti percutian anda.
Anda fikir saya hendak bawa anda ke mana dengan idea ini, kan?
Anda menulis
ulasan tentang but untuk mendaki dengan merujuk kepada idea membawa kucing anda
untuk turut mendaki (boleh?).
Saya tidak
akan membincangkannya sebagai "kasut untuk berjalan dengn kucing".
Sebaliknya, saya akan meletakkan tajuk sebagai "Ulasan but mendaki XYZ oleh
seorang pendaki yang menggemari kucing".
Adakah idea ini berkesan (untuk kedudukan laman dan pendapatan)?
Tidak
selalu. Tetapi ia adalah isi kandungan yang hebat. Gambar-gambar
sahaja memberi anda kredibiliti. Sekiranya anda melakukan ini secukupnya dan
memasukkan beberapa produk, walaupun secara rawak, akhirnya mereka akan mula memberi
kesan. Anda mungkin menarik beberapa pautan kerana ia adalah kandungan
asli dan boleh dipercayai.
Apa yang
terbaik ialah anda boleh mengeluarkan ulasan ini dengan cepat kerana anda tahu
produk yang anda ulas dengan baik. Secara literal, produk-produk tersebut
‘menulis’ tentangnya sendiri.
Melangkah
lebih jauh lagi ...
Daripada menunggu
Tahun Baru berikutnya, cari barangan yang anda perlukan, beli, kemudian buat
ulasan tentangnya. Saya tidak menyarankan Anda pergi membeli 20 pasang
sepatu mendaki yang berbeza. Itu tak perlu.
Saya maksudkan
tentang memberi perhatian kepada barangan yang anda beli, tempat yang anda
pergi, perkara yang anda lakukan, dan lain-lain.
Fikirkan Hal Setempat
Perkara-perkara
lain yang anda pakar adalah di mana anda tinggal. Tidak ada sebab anda
tidak boleh memasukkan beberapa perkara tempatan dalam blog niche umum.
Kembali kepada contoh niche kucing. Anda boleh menulis artikel yang menyeronokkan dan menyenaraikan
10 tempat terbaik untuk membawa kucing anda berjalan-jalan di bandar anda.
Ambil 1 jam dan pergi dapatkan foto untuk menjadikannya lebih mengagumkan.
Dan apabila
anda melakukan perjalanan ...
Katakan anda
keluar dari bandar selama 3 hari dan tinggal di hotel yang mengalu-alukan kucing
(tidak pasti jika ada hotel yang membenarkan, tetapi pasti ada yang memberi
pengecualian). Anda menulis ulasan tentang hotel itu dari perspektif
pemilik kucing.
Apakah hal ini akan membuat Anda kaya?
Mungkin
tidak. Jika cukup waktunya, semua itu akan mendapatkan anda trafik dari
web. Anda mungkin mendapat komisen sebagai affiliate. Anda mungkin
mendapat beberapa pautan. Kuncinya adalah anda menghasilkan kandungan mantap
yang akan membantu laman web anda.
Tetapi
bahagian yang paling penting adalah ia menyeronokkan dan mudah. Saya
menikmati hal seperti ini. Saya suka menulis tentang hal-hal baru yang
saya jumpa. Sama seperti saya suka menulis tentang alat dan perisian yang
hebat untuk blog, saya suka menulis tentang perkara yang saya suka, perkara
yang saya lakukan dan tempat yang saya pergi.
Apabila anda
mula mempertimbangkan laman web khusus anda dengan cara ini, terdapat jumlah
topik yang tidak terhad yang boleh anda perhatikan.
Adakah pemikiran jenis ini berfungsi untuk setiap niche?
Sebagai
contoh, bagaimana kasut mendaki baru boleh digunakan untuk niche mengait?
Itu mungkin
sukar, tetapi ia boleh dilakukan. Ini mungkin satu pendekatan. Ini
mungkin agak meregangkan, tetapi anda boleh menulis ulasan but mendaki sebagai
sebahagian daripada siri renungan dengan mendaki dalam niche mengait, di mana
anda mendaki untuk inspirasi mengait. Atau mendaki untuk pola alam untuk
mengait.
Atau ia boleh
ditulis sebagai sebahagian daripada siri aksesori pada kasut mendaki dan
sweater knit buatan tangan untuk aktiviti luar.
Ini tidak
sesuai, tetapi pada akhirnya, jika anda seorang knitter yang mendaki dan
memiliki but, anda layak untuk menulis ulasan. Beginilah antara cara menggunakan kandungan
untuk pemasaran.
No comments:
Post a Comment