Cara Menggunakan Kandungan Untuk Pemasaran

Bagaimana Cara Menggunakan Kandungan Untuk Pemasaran


Rasa takut selalunya mengatasi logik.  Ianya tidak rasional.

 

Saya telah menerbitkan laman web yang disokong iklan cukup lama sehingga ia akan membuatkan anda fikir saya akan terbiasa dengan naik dan turun pendapatan iklan bermusim setiap 1,000 paparan halaman (CPM).

 


Ia tidak pernah gagal.  CPM suram dengan datangnya Januari.  Trafik yang besar bagi saya adalah masa selepas cuti Disember, tetapi CPM adalah menyedihkan.

 

Seperti biasa, saya membuat maklum balas apabila memeriksa pendapatan iklan, tetapi dengan cepat saya mententeramkan ketakutan dan memberitahu diri saya bahawa ia adalah penurunan 2 hingga 3 minggu sehingga pengiklan mula melancarkan belanjawan lagi.

 

Saya memberitahu anda tentang ini sekiranya anda agak baru dalam ‘permainan’ ini dan pendapatan iklan anda jatuh secara tiba-tiba.  Saya tahu dan saya dapati ia amat membantu apabila rakan-rakan memberitahu saya bahawa mereka mengalami CPM yang rendah juga. 

 

Maksudnya, saya tidak berseorangan ...

 

Jadi, untuk mententeramkan anda, anda bukan satu-satunya orang yang menderita CPM rendah.

 

Jika anda perasan tiada perubahan dalam CPM, bertuahnya anda.  Seronoknya.

 

Sekarang adalah pemasaran kandungan dalam corak menaik bagi saya

 

Dan ia boleh menjadi corak yang sama untuk anda juga.

 

Mengapa?

 

Kerana jika anda menerima hadiah Tahun Baru atau meraikan diri anda sendiri dengan sesuatu yang baik sepanjang cuti tahun baru, anda mempunyai produk/kandungan untuk dicoret.

 

Saya pernah melalui ‘zaman kegemilangan’ menerbitkan beberapa ulasan yang tidak jelas.  Saya mendapat beg galas baru yang benar-benar hebat dari Syarikat Baru yang akan menjadi ulasan yang menarik dan jangkaan saya akan menghasilkan trafik web dengan cepat. 

 

Ia adalah barisan produk baru. 

 

Saya akan memasukkan 15 gambar yang saya ambil dengan iPhone saya (yang saya yakin memberi dapatan yang baik).  Saya akan dapat terbitkan semua ini dalam jangka masa 1,5 jam.  Sangat mudah.

 

Saya membeli seluar baru untuk percutian.  Boom! Ulasan lain yang saya akan muatkan di salah satu laman web saya.

 

Saya punya banyak yang dirancangkan hal-hal seperti ini.

 

Bagaimana jika hadiah anda tidak sesuai dengan niche anda?

 

Ahhh, itu bahagian yang menyeronokkan.  Ketahui bagaimana ia boleh disesuaikan dengan niche anda.  Akan selalu ada sudut pandang yang dapat Anda perhatikan.

 

Mari kita ambil satu contoh.

 

Katakan anda menerbitkan laman web tentang kucing.  Dan anggaplah anda telah menerima sepasang kasut untuk mendaki yang hebat untuk aktiviti percutian anda.

 

Anda fikir saya hendak bawa anda ke mana dengan idea ini, kan?

 

Anda menulis ulasan tentang but untuk mendaki dengan merujuk kepada idea membawa kucing anda untuk turut mendaki (boleh?).

 

Saya tidak akan membincangkannya sebagai "kasut untuk berjalan dengn kucing".  Sebaliknya, saya akan meletakkan tajuk sebagai "Ulasan but mendaki XYZ oleh seorang pendaki yang menggemari kucing".

 

Adakah idea ini berkesan (untuk kedudukan laman dan pendapatan)?

 

Tidak selalu.  Tetapi ia adalah isi kandungan yang hebat.  Gambar-gambar sahaja memberi anda kredibiliti.  Sekiranya anda melakukan ini secukupnya dan memasukkan beberapa produk, walaupun secara rawak, akhirnya mereka akan mula memberi kesan.  Anda mungkin menarik beberapa pautan kerana ia adalah kandungan asli dan boleh dipercayai.

 

Apa yang terbaik ialah anda boleh mengeluarkan ulasan ini dengan cepat kerana anda tahu produk yang anda ulas dengan baik.  Secara literal, produk-produk tersebut ‘menulis’ tentangnya sendiri.

 

Melangkah lebih jauh lagi ...

 

Daripada menunggu Tahun Baru berikutnya, cari barangan yang anda perlukan, beli, kemudian buat ulasan tentangnya.  Saya tidak menyarankan Anda pergi membeli 20 pasang sepatu mendaki yang berbeza.  Itu tak perlu.

 

Saya maksudkan tentang memberi perhatian kepada barangan yang anda beli, tempat yang anda pergi, perkara yang anda lakukan, dan lain-lain.

 

Fikirkan Hal Setempat

 

Perkara-perkara lain yang anda pakar adalah di mana anda tinggal.  Tidak ada sebab anda tidak boleh memasukkan beberapa perkara tempatan dalam blog niche umum.

 

Kembali kepada contoh niche kucing.  Anda boleh menulis artikel yang menyeronokkan dan menyenaraikan 10 tempat terbaik untuk membawa kucing  anda berjalan-jalan di bandar anda.  Ambil 1 jam dan pergi dapatkan foto untuk menjadikannya lebih mengagumkan.

 

Dan apabila anda melakukan perjalanan ...

 

Katakan anda keluar dari bandar selama 3 hari dan tinggal di hotel yang mengalu-alukan kucing (tidak pasti jika ada hotel yang membenarkan, tetapi pasti ada yang memberi pengecualian).  Anda menulis ulasan tentang hotel itu dari perspektif pemilik kucing.

 

Apakah hal ini akan membuat Anda kaya?

 

Mungkin tidak.  Jika cukup waktunya, semua itu akan mendapatkan anda trafik dari web.  Anda mungkin mendapat komisen sebagai affiliate.  Anda mungkin mendapat beberapa pautan. Kuncinya adalah anda menghasilkan kandungan mantap yang akan membantu laman web anda.

 

Tetapi bahagian yang paling penting adalah ia menyeronokkan dan mudah.  Saya menikmati hal seperti ini.  Saya suka menulis tentang hal-hal baru yang saya jumpa. Sama seperti saya suka menulis tentang alat dan perisian yang hebat untuk blog, saya suka menulis tentang perkara yang saya suka, perkara yang saya lakukan dan tempat yang saya pergi.

 

Apabila anda mula mempertimbangkan laman web khusus anda dengan cara ini, terdapat jumlah topik yang tidak terhad yang boleh anda perhatikan.

 

Adakah pemikiran jenis ini berfungsi untuk setiap niche?

 

Sebagai contoh, bagaimana kasut mendaki baru boleh digunakan untuk niche mengait?

 

Itu mungkin sukar, tetapi ia boleh dilakukan.  Ini mungkin satu pendekatan.  Ini mungkin agak meregangkan, tetapi anda boleh menulis ulasan but mendaki sebagai sebahagian daripada siri renungan dengan mendaki dalam niche mengait, di mana anda mendaki untuk inspirasi mengait.  Atau mendaki untuk pola alam untuk mengait.

 

Atau ia boleh ditulis sebagai sebahagian daripada siri aksesori pada kasut mendaki dan sweater knit buatan tangan untuk aktiviti luar.

 

Ini tidak sesuai, tetapi pada akhirnya, jika anda seorang knitter yang mendaki dan memiliki but, anda layak untuk menulis ulasan. Beginilah antara cara menggunakan kandungan untuk pemasaran.


No comments:

Post a Comment