Cara Menterbalik Atur Pilihan Topik Untuk Artikel Laman Web Anda

Tapak-tapak laman niche saya adalah hasil yang kerja berterusan.

 

Percaya atau tidak, saya sentiasa cuba untuk menjadikan mereka lebih baik (sebab saya bukan seorang guru).


Pada masa yang sama, saya berusaha untuk memudahkan proses.


Saya pernah mencuba dan melakukan terlalu banyak.

 

Kiraan pemalam [plug-in] saya memuncak pada 75 untuk satu laman.

 

Walaupun banyak kaedah beragam yang terbaru berfungsi pada tahap tertentu, ia tidak dapat menjana pendapatan yang lebih daripada menerbitkan kandungan maklumat yang menyasarkan kata kunci ekor panjang [longtail].


Hari ini semuanya mengenai kandungan; kandungan yang ditulis dengan baik, membantu, bermaklumat, menarik.


Sebanyak mungkin (boleh tengok-tengok kandungan PLR). 


Ada yang lebih baik antara satu dengan yang lain.


Saya mendapat banyak inspirasi topik daripada kehidupan saya, Quora, pelbagai alat penyelidikan kata kunci dan artikel/kluster sedia ada yang sudah ada di laman saya.

 

Jika ia adalah topik yang saya berminat untuk membaca, ia akan ditulis.

 

Jika ia adalah topik yang boleh saya tulis dengan bijak, saya menulisnya.


Bagaimana Menterbalik Atur Pilihan Topik


Saya menggunakan alat penyelidikan kata kunci untuk mencari topik dan kelompok untuk ditulis. 


Saya telah melakukannya selama bertahun-tahun. 


Ia berfungsi dengan baik dan saya masih menggunakannya.


Untuk artikel yang saya tulis hari ini, saya mulakan dengan topik yang saya minat atau tahu.


Jika saya tersandung pada sesuatu yang boleh menjadi baik, saya membeli/mengambil masa untuk memikirkannya, walaupun saya lebih suka dengan sesuatu yang saya sudah berpengetahuan tentangnya.


Itu membuatkannya menjadi lebih mudah dan pantas.


Sebagai contoh, jika anda berada dalam niche haiwan peliharaan, kemungkinan besar anda memilihnya kerana ia adalah salah satu niche berprofil tinggi.


Ramai orang telah berjaya dalam bidang haiwan peliharaan, malah untuk orang yang tidak mempunyai haiwan peliharaan sekalipun.


Jika anda kini mempunyai beberapa ratus artikel di laman khusus haiwan kesayangan anda, anda mungkin tidak mahu menjaminnya.


Saya tahu saya tidak ... 

Nasib baik, ada cara mudah untuk membawa laman tersebut ke peringkat seterusnya. Anda mungkin tahu apa yang saya akan katakan.


Pelihara seekor haiwan! 


Fokus pada haiwan kesayangan itu untuk 500 artikel seterusnya (atau lebih).


Jika anda tidak boleh memelihara anjing, pelihara lah kucing, hamster, burung, guinea pig, ikan, cicak, boa, ladang semut... apa-apa sahaja.


Ia tidak akan mengambil masa yang lama setelah anda mempunyai haiwan kesayangan anda untuk menjadi pakar.


Gambar sahaja pun sudah berbaloi. 


Anda boleh menerbitkan semua foto anda sendiri. 


Anda boleh membeli semua barangan haiwan kesayangan anda, dan boleh bayangkan memperolehi pendapatan hasil daripada komisen sebagai affiliate.


Bagaimana Pula Dengan Niche Auto? 


Fokus pada laman yang anda miliki. 


Apabila anda telah menghabiskan setiap topik yang mungkin, anda mungkin memerlukan tapak laman yang baru.


Jika saya mempunyai lebih banyak masa, saya akan menulis banyak tentang kereta saya.


Sebenarnya, saya boleh menyelitkannya tetapi saya tidak begitu berminat untuk menulis tentang kenderaan. Saya lebih berminat dengan niche saya yang ada sekarang.


Saya mempunyai lebih banyak minat dan idea khusus yang berpotensi daripada masa.


Saya perlu memilih dan memilih.


Anda juga begitu.


Ia adalah cara terpantas untuk menghasilkan sesuatu kandungan ...


Apabila anda mengetahui topik atau niche dengan baik, penulisan artikel menjadi begitu pantas.


1,000 perkataan terwujud entah dari mana. 


Saya masih ingat ketika tidak melakukan apa-apa perkara ini dan sebaliknya lebih menumpukan pada kandungan komersial yang membosankan. 


Ia menyakitkan. 


Saya akan mengetuk jauh, lihat pada jumlah perkataan dan ia hanya akan menjadi 300 patah perkataan.


Apabila saya menulis tentang topik yang saya tahu dan suka, apabila saya muncul untuk perkongsian, saya akan menghabiskan kira-kira 1,000 perkataan. 


Pada ketika itu rasanya saya baru sahaja bermula. 


Kadang-kadang 1,000 perkataan berfungsi. Kadang-kadang saya terus mengetik sehingga saya mencapai 2,000, 3,000 atau lebih perkataan.


Walau apa pun niche anda, juruterakan kepakaran anda.


Beli, belajar, lakukan sesuatu yang berkaitan dengan niche anda. 


Sungguh mengagumkan betapa banyak kandungan yang anda boleh keluarkan daripada kepakaran!


Bagaimana Pula Dengan Kandungan Yang Anda Bayar?


Itu agak berbeza. 


Saya pasti memesan kandungan yang berdasarkan sepenuhnya pada penyelidikan kata kunci. 


Jika anda bekerja dengan penulis yang baik, mereka akan melakukan kerja yang baik.

 

Kerap kali saya akan bertanya kepada penulis bebas apakah bidang dalam niche yang menarik minat mereka.


Saya tahu ramai pembaca artikel ini menulis semuanya sendiri.


Begitulah cara kita bermula


Begitulah saya bermula. 


Sebenarnya, itulah yang menjadikan biz ini begitu hebat


Kami benar-benar tidak memerlukan apa-apa kecuali komputer dan pengehosan laman web. Tidak banyak perniagaan yang memerlukan begitu sedikit.


Jika ini cukup sukar, mengapa tidak membuatnya lebih mudah?


Saya akan akhiri dengan apabila anda menulis tentang apa yang anda tahu dan suka, ia mudah. 


Ia menyeronokkan.


Saya telah menghantar e-mel kepada rakan sekerja blog awal hari ini mengatakan bahawa kadang-kadang saya berharap saya mempunyai lebih banyak masa untuk menulis sahaja. 


Saya terlepas beberapa hari daripada menjalankan perniagaan... penyelidikan kata kunci, pengambilan pekerja, latihan, bahan teknologi, perisian ujian, dll. 


Saya tahu saya bertuah kerana mempunyai perniagaan untuk dijalankan. 


Saya membinanya sebagai perniagaan kerana saya ingin berkembang menjadi perniagaan penerbitan yang besar, tetapi saya lebih menikmati hari-hari di mana saya boleh duduk dan menulis artikel tentang apa yang saya suka dan tahu.

menterbalik-atur-pilihan-topik


No comments:

Post a Comment